Успіх Василя Дякова! Локальні і глобальні можливості вчителя

 



Кожен свідомий (відчуваючий своє покликання) вчитель прагне знайти корисні приклади для наслідування. Сьогодні це складніше, ніж раніше. Причина цьому наявність “легіону” шкідливих прикладів, які видаються їх творцями за таки корисні. Але, хочу відзначити рідкісний і тому приємніший хороший приклад.

Серед плеяди відомих педагогів-сучасників, коротко напишу про Дякова Василя Григоровича.

Наш колега, народився в 1970 році, в часи так званого розвинутого соціалізму. Працює в Заліщицькій державній ґімназії, яка знаходиться в Тернопільській області. Спочатку Василь працював учителем початкової школи, але з часом перекваліфікувався на вчителя історії, громадянської освіти та основ здоров'я.

Деякі успіхи, цитуючи з Вікіпедії:

У 2002—2018 роках підготував близько 60 призерів обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН України, восьмеро з яких представляли область на заключному етапі: семеро ставали переможцями, троє — президентськими стипендіатами.

Учасник багатьох всеукраїнських та міжнародних освітніх проєктів.

Член правління Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова Доба».

  • переможець національної премії Global Teacher Prize Ukraine;

  • лауреат конкурсу «Людина року-2019» (Тернопільщина);

  • переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2019»;

  • Заслужений вчитель України (2019).

Але давайте про головне. Який світогляд і, відповідно, які цілі Всиля Дякова?

Педагог вважає, що командна робота має велике значення для розвитку особистості. По-перше, щоб розуміти стратегію завдання. По-друге, дається право вибору. Адже це розвиває усвідомленість.

Серед секретів успішності вчителя — комунікація. Кожну дитину вважає унікальною, тому до кожного знаходить особливий підхід. Каже, що це можливо тільки тоді, коли залишається щирим і відкритим. Оскільки діти мають чутливе до брехні серце і на підсвідомому рівні відрізняють правду від обману.

Ще одна складова – діджиталізація. Це незамінна частина нашої повсякденності. Все ж таки, він не хоче втрачати ефективне спілкування. На його погляд, це допомагає шукати компроміси і знаходити нові ідеї.

Вчитель, на його думку, має безперервно розвиватися. Часи змінюються. Наприклад, у зв’язку із дистанційним навчанням довелося вивчати нові додатки для спілкування та впроваджувати незвичні для багатьох методи комунікації.

Вчитель розповідає – учні часто навчають його мислити неординарно. У них закладені зовсім інші цінності, які часто він переймає і для себе. Адже діти багато мріють, вони не зациклені на стереотипах, комплексах, живуть без створених суспільством меж. Василь Дяків захоплюється цим мисленням і отримує задоволення від власної роботи. Часто треба вийти із зони комфорту, щоб реалізувати свою мету.

Теперішнє покоління дітей краще сприймає візуальну інформацію. Перш за все їм треба бачити, а не читати. Тому Василь Дяків показує учням ролики. На предмету «Основи здоров’я» намагається більше впроваджувати життєві поради. Тобто не лише він розказує про ситуації з буденності, а й запитує учнів про їхній досвід. Справжня команда – вчитель і клас, переглядають відеоролики на дві або три хвилини і після цього обговорюють, роблять висновки, виконують завдання.

Кращий вчитель року переконаний, що усі є індивідуальними, та це не заважає їм залишатися командними гравцями.

Василь Дяків не боїться помилятися. Ділиться, що інколи може сказати щось, не подумавши. Проте завжди вибачається за помилки перед учнями.


Підсумовуючи, слід відзначити, що Василь Григорович ефективно комунікуючи з учнями дає їм можливість виходити за межі локального шкільного простору. Участь в МАН є справді серйозним інструментом для розширення світогляду і можливостей учнів. Це той соціальний майданчик, який є одним з можливих ліфтів для соціальної мобільності юних громадян України. Але, перш за все, успіх здобувається на основі локального шкільного фундаменту. Саме натхненна праця з учнями дає можливості виходити у “великий світ”.

Тому, дорогі колеги, ставте високу ціль. Використовуйте для її реалізації командну роботу через призму індивідуального багатства кожного учня. Будьте в ентузіазмі, адже це передається повітряно-соціальним шляхом нашим учням. Ефективно використовуйте локальний шкільний простір і сміливо ризикуйте виходити у “великий світ” української і міжнародної науки.


Використані джерела:

1. Дяків Василь Григорович [Електронний ресурс] // Вікіпедія – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%8F%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D0%92%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8C_%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87.

Коментарі